HVO er et centralt redskab hos Verdis

Verdis er førende indenfor renovation

Når indkøbschef i Verdis, Johnny Lind, taler med kommunerne om at reducere CO2-aftrykket fra affaldshåndtering, går ét ord igen: Elskraldebiler. Skiftet fra dieselskraldebilen til en ren eldrevet af slagsen er blevet en topprioritet rigtig mange steder.

Samspil mellem HVO og el

”Der er stor interesse for elskraldebiler i kommunerne. Det er en rigtig positiv udvikling, men udfordringen er bare, at 100 procent eldrift ikke altid er mulig på grund af afstande og tømmeforhold. Her kommer HVO ind som en her-og-nu-løsning. Ofte i kombination med delvis eldrift i bynære områder,” fortæller han.

Så selv om Verdis er en af de største private aktører, når det gælder andelen af elskraldebiler, er HVO et fast tilbud til de kommunale kunder, og efterspørgslen er stigende, fastslår Johnny Lind.

Både elskraldebiler og HVO har selvsagt en merpris, som kunderne skal være med på. Men vi er utrolig glade for både eldrift og HVO som vi, ligesom kommunerne i øvrigt, rigtig gerne vil fremme brugen af, når det er praktisk muligt

Indkøbschef i Verdis, Johnny Lind

Det handler om service og kundefokus

“Nu vi har kun én brændstofleverandør. Selv om det i sig selv letter tilværelsen i en 800 mand stor, landsdækkende renovationsvirksomhed, er det ikke her den største fordel i samarbejdet ligger. Det handler om service og kundefokus”, fastslår Johnny Lind.

HVO 100Bio er 100 % biomasse

Det samlede CO2-aftryk fra HVO er op til 90 % lavere end fra diesel.

  • benyttes direkte i enhver dieselmotor
  • af biomasse i stedet for råolie
  • ISCC* bæredygtighedscertificeret

”DCC Energi er en virksomhed, der på flere måder minder om Verdis. De er lydhøre for vores ønsker. De formår at tage en god rådgivende dialog, og de er altid tilgængelige. Og så har vi på tværs af diesel, HVO og GTL fundet en fin prisstruktur, der matcher vores behov godt,” siger han.

Med aftalen følger også en kortaftale som også får rosende ord med på vejen.

”Med Shell Card Erhverv kan vi tanke med rabat på både Shell, IDS, Q8 og F24 stationer i Danmark. Der er mere end 290 truckvenlige stationer, som vores chauffører kan benytte. Det er bare endnu et plus,” slutter han.