Spørgsmål og svar

Mindste levering med tankbil er 500 liter. Ved bestilling under 700 liter får du et leveringstillæg på 250 kr.

Normal leveringstid er inden for 3 hverdage. Vi kan aftale hurtigere levering efter behov. Levering samme dag vil dog medføre et tillæg på 425 kr. inkl. moms og kræver, at bestillingen er afgivet på en hverdag før kl. 14.00.


Som standard leverer vi olie på hverdage -  typisk i tidsrummet 7.00 til 19.00. Vi kan i særlige tilfælde – afhængigt af vores vognmand - tilbyde levering i weekenden mod et tillæg.

Efter levering får du en faktura, som du skal betale inden 8 dage.

Du kan også oprette en Varmekonto, hvor dine udgifter fordeles ud over året. Når din Varmekonto er i plus, forrenter vi med 6 % - når den er i minus, koster det dig ikke noget.

Hvis der er adgang til tanken og den ikke er låst, behøver du ikke at være hjemme ved leveringen.

Hvis tanken er låst inde eller der er andre forhold, der gør, at chaufføren ikke kan komme til, kan vi aftale en fast leveringsdato. Det er desværre ikke muligt at aftale et fast leveringstidspunkt på dagen.

Som privatkunde kan du købe olie til bestillingsdagens pris, hvis levering af olie sker inden for 3 dage. I så fald skal du oplyse dette ved bestilling.

Bestiller du olie via bestillingsformularen på vores hjemmeside, køber du altid olie til bestillingsdagens pris.

Vi kan ikke anbefale brug af dieselolie som en nødløsning, da dieselolie fra servicestationer er tilsat 7 % biomasse. Dette produkt er mere følsomt over for vand i tanken end almindelig fyringsolie.

Derfor anbefaler vi, at du som en nødløsning finder en servicestation, der forhandler fyringsolie.

Som standard leverer vi olie på hverdage. Vi kan i særlige tilfælde – afhængigt af vores vognmand - tilbyde levering i weekenden mod et tillæg.

Kontakt vores kundeservice på telefon 7010 2010 for yderligere information.

Ja, som kunde hos DCC Energi er du omfattet af Oliebranchens olieforureningsforsikring. Du kan læse om forsikringen her:

Topdanmark: www2.topdanmark.dk/forsikringer/bolig/olieforureningsforsikring

Miljøministeriet: www.mst.dk/virksomhed-myndighed/jord/miljoeregler-for-olietanke/villaolietanke

Det kan du godt, hvis du betaler forud.

Forudbetaling sker ved, at du kontakter os og oplyser den ønskede mængde olie. Du får oplyst prisen samt vores bankoplysninger og mailadresse.

Ønsker du en hurtig levering (evt. samme dag mod et hastegebyr på 425 kr.), får du din bank til at overføre det aftalte beløb og beder banken om at sende en bankkvittering pr. e-mail. Når vi har modtaget kvitteringen, sørger vi for, at du får olien leveret.

BEMÆRK: Kvitteringer fra netbank er ikke gyldige. Derudover skal forudbetalingen/bankkvitteringen være modtaget senest 24 timer efter en oplyst oliepris, ellers bortfalder aftalen om levering.

Nej, vi køber ikke olie tilbage.

Den mest økonomiske løsning for dig er at få brugt den olie, der er i tanken, inden du overgår til en anden opvarmningsform.

Skal din tank tømmes, kan vi henvise til A.A. Service og Transport A/S, der har speciale i dette område. Læs mere på www.aaservice.dk.

Har du en plast-olietank stående udendørs og udsættes den for sollys og varme, så er det en god idé jævnligt at tjekke den efter for skader og revner. Du kan læse mere om det her: https://www.drivkraftdanmark.dk/wp-content/uploads/2019/03/tank_Privat_web.pdf

Ud fra de oplysninger, du har givet os om dit hus og de oplysninger, vi får fra Dansk Meteorologisk Institut, kan vi beregne os frem til din næste leveringsdato.

Herefter leverer vi olien automatisk, når tanken er ved at være tom.

Derfor er det vigtigt, at du fortæller os om ændringer i forhold, der har betydning for dit olieforbrug og husker at meddele os, hvis du ønsker aftalen om Automatisk Olielevering stoppet.

Læs mere om dine fordele.

Du slipper for at spekulere på hvor meget olie, du har tilbage i tanken.

Derudover opnår du Prisgaranti på olien. Med Automatisk Olielevering får du nemlig den laveste listepris 7 dage før og 7 dage efter leveringsdagen. Det er Danmarks bedste Prisgaranti.

Alle er velkomne til at kontakte os angående deres olielevering. Da Automatisk Olielevering giver dig prisgaranti på olien, er det vigtigt, at vi lader olieleveringerne køre automatisk.

Det er rigtigt fint, hvis du kontakter os omkring ændringer i forhold ved hustanden, der har indflydelse på dit varmeforbrug.

Skulle uheldet være ude, skal du kontakte os hurtigst muligt. Du kan se vores åbningstider her.

Enten sørger vi for olielevering samme dag eller også rekvirerer vi en servicetekniker til påfyldning af nødolie og opstart af dit oliefyr (gældende inden for serviceteknikerens vagtordning).

Er årsagen til tørløb, at du ikke har informeret os om årsager til ændringer i dit varmeforbrug, vil tilkaldelse af servicetekninger være på egen regning.

 

Du kan afmelde aftalen ved at kontakte Kundeservice på telefon 7010 2010 eller sende en e-mail til [email protected]

Du vil modtage en bekræftelse på afmeldingen enten pr. e-mail eller med post.

På en Varmekonto fordeler du dine olieudgifter ud over årets 12 måneder.

Når din Varmekonto er i plus, forrenter vi med 6 %. Når den er i minus, koster det dig ikke noget. Det er bedre renter end i banken!

Ud fra dit olieforbrug og olieprisen lægger vi et budget for dit kommende årsforbrug af fyringsolie.

Du indbetaler halvdelen af prisen for din første olieleverance og betaler herefter et fast beløb hver måned. På den måde vil du noget af året skylde os penge og i andre perioder have penge til gode.

Varmekontoens rater reguleres en gang om året pr. den 1. juni. Her tages der højde for ændringer i dit forbrug, oliepris samt din indestående saldo.

Hvis dit varmeforbrug ændrer sig, ændrer vi naturligvis dine rater.

Du skal blot kontakte vores Kundeservice på telefon 7010 2010 eller e-mail [email protected].

Første rate skal betales senest 8 dage efter din olielevering.

Herefter betaler du hver måned.

Du skal oplyse dit årlige olieforbrug. Derved kan vi lægge et budget for dit kommende årsforbrug af fyringsolie.

Du kan opsige din Varmekonto fra dag til dag.

Har du et tilgodehavende, udbetaler vi dette. Med mindre andet er aftalt, udbetaler vi til din Nemkonto.

Skylder du os penge, opkræver vi dem enten via Betalingsservice eller indbetalingskort.

Ja, du skal blot kontakte vores Kundeservice på telefon 7010 2010 eller e-mail [email protected], hvor du oplyser den mailadresse, du ønsker at modtage dine fakturaer på.

Hvis du ikke kan åbne e-mailen eller fakturaen, skal du kontakte vores Kundeservice på telefon 7010 2010. Så sender vi fakturaen med posten.

Det er ikke muligt at ændre i en eksisterende faktura.

Du skal kontakte vores Kundeservice på telefon 7010 2010 eller e-mail [email protected]. Så foretager vi eventuelle korrektioner enten ved en kreditering eller en omfakturering.

Du kan ringe til os på telefon 7010 2010 og oplyse dit CPR nr. samt bankoplysninger. Derved kan du betale din faktura og samtidig blive tilmeldt Betalingsservice.

Hvis du selv tilmelder dig Betalingsservice, i forbindelse med betaling af en faktura, er du først tilmeldt, når banken bekræfter det. Indtil da skal du betale dine fakturaer som hidtil.

Som privatkunde kan du logge ind på 'Min konto'. Her kan du få et overblik over dine ordrer, betalinger, generelle kundeoplysninger, etc. Du kan også bestille olie.

Du kan også få tilsendt en indkøbsoversigt med posten ved at kontakte vores Kundeservice på telefon 7010 2010 eller e-mail [email protected].

Energi til hele Danmark

Vi forsyner Danmark med brændstoffer, smøremidler, naturgas og træpiller, og vi driver netværket af Shell tankstationer i Danmark.

Nyhedsbrev fra DCC Energi

Få tilbud, gode råd og mulighed for at deltage i vores konkurrencer.

Tilmeld

DCC Energi
Nærum Hovedgade 8
2850 Nærum

Telefon: 70 10 20 10
E-mail: [email protected]
CVR: 32141846

Shell Licensee

Cookie politik på dccenergi.dk

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse og vurdere brugen af de enkelte elementer af dccenergi.dk. Ved at klikke videre på dccenergi.dk accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookie-politik her

Ok