Få svar på spørgsmål om fyringsolie

Ofte stillede spørgsmål

Hvor små mængder olie kan jeg bestille?

Mindste levering med tankbil er 500 liter. Ved bestilling under 700 liter får du et leveringstillæg på 250 kr.

Hvor hurtigt kan olien leveres?

Normal leveringstid er inden for 3 hverdage. Vi kan aftale hurtigere levering efter behov. Levering samme dag vil dog medføre et tillæg på 425 kr. inkl. moms og kræver, at bestillingen er afgivet på en hverdag før kl. 14.00.

Som standard leverer vi olie på hverdage i tidsrummet 7.00 til 21.00. Vi kan i særlige tilfælde – afhængigt af vores vognmand – tilbyde levering i weekenden mod et tillæg.

Hvornår skal jeg betale for min olie?

Efter levering får du en faktura, som du skal betale inden 8 dage.
Du kan også oprette en Varmekonto, hvor dine udgifter fordeles ud over året. Når din Varmekonto er i plus, forrenter vi med 6 % – når den er i minus, koster det dig ikke noget.

Skal jeg være hjemme ved leveringen af olie?

Hvis der er adgang til tanken og den ikke er låst, behøver du ikke at være hjemme ved leveringen.
Hvis tanken er låst inde eller der er andre forhold, der gør, at chaufføren ikke kan komme til, kan vi aftale en fast leveringsdato. Det er desværre ikke muligt at aftale et fast leveringstidspunkt på dagen.

Kan jeg købe olie til prisen på bestillingsdagen?

Som privatkunde kan du købe olie til prisen på bestillingsdagen, hvis levering af olie sker inden for 3 dage. I så fald skal du oplyse dette ved bestilling.
Bestiller du olie via bestillingsformularen på vores hjemmeside, køber du altid olie til prisen på bestillingsdagen.

Kan jeg bruge dieselolie, hvis jeg løber tør for olie?

Vi kan ikke anbefale brug af dieselolie som en nødløsning, da dieselolie fra servicestationer er tilsat 7 % biomasse. Dette produkt er mere følsomt over for vand i tanken end almindelig fyringsolie.
Derfor anbefaler vi, at du som en nødløsning finder en servicestation, der forhandler fyringsolie.

Kan jeg få leveret olie alle dage?

Som standard leverer vi olie på hverdage. Vi kan i særlige tilfælde – afhængigt af vores vognmand – tilbyde levering i weekenden mod et tillæg.
Kontakt vores kundeservice på telefon 7010 2010 for yderligere information.

Har jeg en olieforureningsforsikring hos DCC Energi?

Ja, som kunde hos DCC Energi er du omfattet af Oliebranchens olieforureningsforsikring. Du kan læse om forsikringen her:
Miljøministeriet
Topdanmark

Jeg er registreret i RKI – kan jeg bestille olie?

Det kan du godt, hvis du betaler forud.

  • Forudbetaling sker ved, at du kontakter os og oplyser den ønskede mængde olie. Du får oplyst prisen samt vores bankoplysninger og mailadresse.
  • Ønsker du en hurtig levering (evt. samme dag mod et hastegebyr på 425 kr.), får du din bank til at overføre det aftalte beløb og beder banken om at sende en bankkvittering pr. e-mail. Når vi har modtaget kvitteringen, sørger vi for, at du får olien leveret.
  • BEMÆRK: Kvitteringer fra netbank er ikke gyldige. Derudover skal forudbetalingen/bankkvitteringen være modtaget senest 24 timer efter en oplyst oliepris, ellers bortfalder aftalen om levering.

Køber DCC Energi olien tilbage, hvis jeg skifter opvarmningsform?

Nej, vi køber ikke olie tilbage.
Den mest økonomiske løsning for dig er at få brugt den olie, der er i tanken, inden du overgår til en anden opvarmningsform.
Skal din tank tømmes, kan vi henvise til A.A. Service og Transport A/S, der har speciale i dette område. Læs mere på www.aaservice.dk.

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg har en plast-olietank stående udendørs?

Har du en plast-olietank stående udendørs og udsættes den for sollys og varme, er det en god idé jævnligt at tjekke den efter for skader og revner.
Du kan læse mere om det her.

Automatisk Olielevering

Hvordan virker Automatisk Olielevering?

Ud fra de oplysninger, du har givet os om dit hus, og de oplysninger, vi får fra Dansk Meteorologisk Institut, kan vi beregne os frem til din næste leveringsdato.
Herefter leverer vi olien automatisk, når tanken er ved at være tom.

Derfor er det vigtigt, at du fortæller os om ændringer i forhold, der har betydning for dit olieforbrug og husker at meddele os, hvis du ønsker aftalen om Automatisk Olielevering stoppet.

Hvad er fordelene ved at tilmelde sig Automatisk Olielevering?

Du slipper for at holde øje med, hvor meget olie du har tilbage i tanken. Og du får prisgaranti. Du får DCC Energis laveste listepris de sidste 7 kalenderdage op til leveringen.

Kan jeg stadig selv bestille olie, hvis jeg har Automatisk Olielevering?

Alle er velkomne til at kontakte os angående deres olielevering. Da Automatisk Olielevering giver dig prisgaranti på olien, er det vigtigt, at vi lader olieleveringerne køre automatisk.

Det er rigtigt fint, hvis du kontakter os omkring ændringer i forhold ved hustanden, der har indflydelse på dit varmeforbrug.

Er Automatisk Olielevering en garanti mod at løbe tør for olie?

Skulle uheldet være ude, skal du kontakte os hurtigst muligt. Enten sørger vi for olielevering samme dag eller også rekvirerer vi en servicetekniker til påfyldning af nødolie og opstart af dit oliefyr (gældende inden for serviceteknikerens vagtordning).

Er årsagen til tørløb, at du ikke har informeret os om årsager til ændringer i dit varmeforbrug, vil tilkaldelse af servicetekniker være på egen regning.

Hvordan afmelder jeg Automatisk Olielevering?

Du kan afmelde aftalen ved at kontakte Kundeservice på telefon 7010 2010 eller sende en e-mail til [email protected].
Du vil modtage en bekræftelse på afmeldingen enten pr. e-mail eller med post.

Varmekonto

Hvad er en Varmekonto?

På en Varmekonto fordeler du dine olieudgifter ud over årets 12 måneder.
Når din Varmekonto er i plus, forrenter vi med 6 %. Når den er i minus, koster det dig ikke noget. Det er bedre renter end i banken.

Hvordan fastlægges raternes størrelse på min Varmekonto?

  • Ud fra dit olieforbrug og olieprisen lægger vi et budget for dit kommende årsforbrug af fyringsolie.
  • Du indbetaler halvdelen af prisen for din første olieleverance og betaler herefter et fast beløb hver måned. På den måde vil du noget af året skylde os penge og i andre perioder have penge til gode.
  • Varmekontoens rater reguleres en gang om året pr. den 1. juni. Her tages der højde for ændringer i dit forbrug, oliepris samt din indestående saldo.

Kan jeg ændre raternes størrelse på min Varmekonto?

Hvis dit varmeforbrug ændrer sig, ændrer vi naturligvis dine rater.
Du skal blot kontakte vores Kundeservice på telefon 7010 2010 eller e-mail [email protected].

Hvornår skal jeg begynde at betale til min Varmekonto?

Første rate skal betales senest 8 dage efter din olielevering.
Herefter betaler du hver måned.

Hvad skal jeg oplyse ved oprettelse af en Varmekonto?

Du skal oplyse dit årlige olieforbrug. Derved kan vi lægge et budget for dit kommende årsforbrug af fyringsolie.

Hvordan opsiger jeg min Varmekonto?

Du kan opsige din Varmekonto fra dag til dag.
Har du et tilgodehavende, udbetaler vi dette. Med mindre andet er aftalt, udbetaler vi til din NemKonto.
Skylder du os penge, opkræver vi dem enten via Betalingsservice eller indbetalingskort.

SMS om levering

Hvornår får jeg SMS om levering?

Hvis vi har dit mobilnummer, sender vi SMS’er den dag, vi leverer – én SMS inden tankbilen kommer og én SMS efter olien er leveret.
Chaufføren kan blive nødt til at ændre dagens planlagte rute. Så vil du få en SMS om, at vi desværre alligevel ikke kan levere. Du vil få en ny besked, så snart chaufføren igen er på vej til din adresse.

Hvordan sikrer jeg, at jeg er tilmeldt SMS om levering?

Vi kan kun sende SMS om leveringen, hvis vi har dit mobilnummer. Hvis du er i tvivl, om vi har dit mobilnummer, er du meget velkommen til at sende en e-mail med dit navn, adresse og mobilnummer til [email protected], så sender vi fremover SMS om levering til det opdaterede mobilnummer.

Hvorfor får jeg ikke SMS om levering?

Hvis du ikke får SMS om leveringen, er det fordi vi ikke har dit mobilnummer. Du er meget velkommen til at sende en e-mail med dit navn, adresse og mobilnummer til [email protected], så sender vi fremover SMS om levering til det opdaterede mobilnummer.

Jeg har fået nyt mobilnummer, hvordan opdaterer jeg det hos jer?

Send en e-mail med dit navn, adresse og mobilnummer til [email protected], så sender vi fremover SMS’er om levering til det opdaterede mobilnummer.

Faktura og betaling

Kan jeg modtage mine fakturaer pr. e-mail?

Ja, du skal blot kontakte vores Kundeservice på telefon 7010 2010 eller e-mail [email protected], hvor du oplyser den mailadresse, du ønsker at modtage dine fakturaer på.

Jeg har modtaget min faktura pr. e-mail og kan ikke åbne den – hvad gør jeg?

Hvis du ikke kan åbne e-mailen eller fakturaen, skal du kontakte vores Kundeservice på telefon 7010 2010. Så sender vi fakturaen med posten.

Der er en fejl i min faktura – kan den ændres?

Det er ikke muligt at ændre i en eksisterende faktura.
Du skal kontakte vores Kundeservice på telefon 7010 2010 eller e-mail [email protected]. Så foretager vi eventuelle korrektioner enten ved en kreditering eller en omfakturering.

Hvor hurtigt kan jeg tilmelde mig Betalingsservice?

Du kan ringe til os på telefon 7010 2010 og oplyse dit CPR nr. samt bankoplysninger. Derved kan du betale din faktura og samtidig blive tilmeldt Betalingsservice.

Hvis du selv tilmelder dig Betalingsservice, i forbindelse med betaling af en faktura, er du først tilmeldt, når banken bekræfter det. Indtil da skal du betale dine fakturaer som hidtil.

Kan jeg få en oversigt over mine olieleveringer og -betalinger?

Som privatkunde kan du logge ind på ‘Min konto’. Her kan du få et overblik over dine ordrer, betalinger, generelle kundeoplysninger, etc. Du kan også bestille olie.

Du kan også få tilsendt en indkøbsoversigt med posten ved at kontakte vores Kundeservice på telefon 7010 2010 eller e-mail [email protected].